maanantaina, lokakuuta 23, 2006

Iltapuhde



Mitä tähän nyt sit kirjottais. Elikkäs tein retropaidan täs iltapuhteena. Aika treeniversio,
mut tulis varmaan pidettyä enempi kesäkeleillä ku on niin ohkanen. Ihme nyhräämistä noitten resoreitten kanssa.  

Kiva 80-luku fiilis tulee noista resoreista, mut niin kyl kaavakin oli tuolta samalta vuosikymmeneltä millonka mäkin oon syntyny. Mein terkkari on niin kiva, että antoi vanhat lastenvaatekaavat mulle. Siitä kokoelmasta on tän paidan ja niitten viikonloppuna syntyneiden housujen kaavat ja tuolla ois oottamassa leikattuna yhet henkselihousut. Niitä aattelin tehä huomenna.

Kävin tänään hakees kirjastosta muutaman Ottobre-lehden ja jo aattelin sen tilaamistakin, mut pienen laskutoimituksen jälkeen totesin, et tilattuna säästäs vaan kolmisen euroo. Ostan siis Prismasta irtsarina ja nappaan bonukset siihen päälle.

Mua nyt niin haluttas vaan ommella. Jotenkin noi kädet vaan kiukuttelee tosta neulomisesta. Ostin kesällä metritolkulla verhokangasta, ku sai niin halvalla. Mut sellaset kankaat ei nyt puhuttele mua lainkaan.

Tässähän ei ole muutakun aikaa ja rahaa, ni vois mennä vaikka opiskelee jotain tällästä kässähommaa vaiks tohon kilsan päähän. Siel oli täs joku aika sitte avoimet ovet. Yks luokka oli piukassa kangaspuita, toinen neulekoneita, kolmas ompelukoneita, neljäs puusorveja ja viides tekstiilivärjäyshommeleita. Aattele, siel sit juoksis luokasta toiseen aina fiiliksen mukaan! No joo, jos mä sit vaan oon kotiäiti ja koitan selviytyy näitten omien vempaimieni kans.

Ei kommentteja: