tiistaina, syyskuuta 12, 2006

Eihän se kirjassa näyttäny yhtään tältä


Nyt on sitte tultu Pihlajahuivissa (uusi nimitys Beads of Earth-huiville) siihen pisteeseen, että toisen pään helmet on neulottu ja ohjetta modattu. Älkää nyt vaan hyvät ihmiset juosko kirjahyllystänne hakemaan Scarf Style -kirjaa ja epätoivon vimmalla hakemaan kuvaa siitä miltä tän huivin oikeesti kuuluis näyttää. Lanka on mulla liian ohut tai pampulat liian suuret. Mut olkoot.

Must täst tulee ihan kiva, nyt kun silmä on tottunu noihin kilkattaviin pihlajanmarjoihin, mitkä roikkuvat liian löysänä. Tällä kurkkuroikalalla ei kuleksita missään hiljasissa museoissa tai sit ainakin muut tietää missä mä olen. Sen verran meinaa helskyttää. Mä tyhmä hamstrasin vielä yhden kerän tuota puuvillalankaa, eli voin neuloa viidestä kerästä vaikka koko suvulle tämmöset salsarumbabuenopihlajat!

Niin siis sen verran mä modasin ohjetta, et kutasin kyytiin vielä lisäksi 30 silmukkaa, jotta se silee pötkö ois hiukan napakampi. Ja senkin tähden tein lisäykset ettei vaan tarttis neuloo nurjaa.

Munhan piti nyt isännän loman aikana pestä kaikki ikkunat ja vaihtaa keittiöön verhot. Mut mitään en ole tehny, enkä varmaan teekkään. Mäkin nimittäin päätin lomailla.

5 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Kyllä se musta on kivan näköinen ! Ja nyt tyhmän kysymys. Miten noi helmet kudotaan tonne joukkoon ? En ole meinaan koskaan sellaista tehnyt mut mieli tekis tehdä esim joku kiva juhlava poncho missä olis helmiä joukos....

Anna kirjoitti...

Ensin pujotetaan neulottavaan lankakerään tarvittava määrä helmiä. Neulot ihan normaalisti ja siirrät helmiä tarvittaviin paikkoihin. Plääh, enmä osaa selittää :D Mut ei se oo vaikeeta, tai se on must vaikeeta että saa ne helmet sinne tarpeeks piukalle ettei ne rupee löröttää.

Anonyymi kirjoitti...

Ok no nyt mä tajusin et ne laitetaan siihen lankan ensin. Kiitos tuhannesti.

Pia Nore kirjoitti...

Toihan näyttää tosi upealta! Nyt mun ainakin on ostettava se Scarf Style:-)

joko kirjoitti...

hyvältä näyttää! huiviin tulee kauniin syksyiset värit.